۱۳۹۲ اسفند ۸, پنجشنبه

بازی بازی با اسکار هم بازی


باز هم یک بازی فیس بوکی سینمایی به راه افتاده که  انتخاب‌های اسکاری امسال‌مان را بنویسیم. 
با این توضیح که نبراسکا و فیلومنا را هنوز ندیده‌ا‌م و برای قضاوت در مورد فیلم جاذبه حتما باید سه بعدی دیدش که من ندیدم.

این هم اسکارهای من:

بهترین بازیگر نقش اول مرد: متیو مک کوناهی برای Dallas Buyers Club
+ هر سال و هر ماه می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو و کریستین بیل یک اسکار داد.
 
بهترین بازیگر نقش اول زن: کیت بلانشت برای  Blue jasmine
+ نکته ماندگار فیلم وودی آلن همین بازی بلانشت است و گرنه اتوبوسی به نام هوس نسخه اورژینال این فیلم است.
 
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: جیرد لتو برای Dallas buyers club
+ دیپلم افتخار هم می‌رسد به جونا هیل. اما بازی جیرد لتو از آن نقش‌های اسکاربگیر است.
 
بهترین بازیگر نقش مکمل زن: لوپیتا نیونگ او برای 12 years a slave
+ اسکار علاقه به معرفی چهره‌های جدید دارد. جایزه گرفتنِ جنیفر لارنس و جولیا رابرتز چیزی به هنر سینما اضافه نمی‌کند. 
برای سالی هاوکینز هم همین نامزدی زیاد است. لوپیتا زیبا است.

بهترین فیلم‌نامه اقتباسی: ترنس وینتر برای  The wolf of wall street
+ به شکلی تابلو من طرفدار فیلم‌های استاد هستم. اما روش شرط نمی‎بندم.
 
بهترین فیلم‌نامه اریژینال: اسپایک جونز برای Her
+ این حداقل پاداش این فیلم فاخر است.

بهترین کارگردانی: مارتین اسکورسیزی برای Wolf of wall street
+ ندارد.

بهترین فیلم: American hustle یا 12 Years a slave
+ حدس می‌زنم. زیرا به فیلمی که رکورد کلمه فاک را شکسته است اسکار بهترین فیلم را نمی‌دهند.

دوست دارم یک اسکار من‌درآوردی بدهم به بهترین فیلم برای غروب‌های دلگیر جمعه و آن هم فیلمی نیست جز : About time
+ فیلم Gravity را دوست نداشتم اما مطمئنا در قسمت‌های فنی لایق اسکار گرفتن هست.
+ جای این چند فیلم هم به نظرم خالی است. Saving Mr Banks - Inside Llewyn Davis - The Great Beauty
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر