۱۳۹۲ مرداد ۳۰, چهارشنبه

اخراج کن تا اخراج نشوی. واقعی

مدیرعامل کارخانه تغییر کرد. حالا این چقدر مربوط به دولت جدید هست را نمیدانم. اما خیلی بعید است که به این سرعت، تغییرات دولت به خودروسازی رسیده باشد.
از منابع موثق! شنیده میشود که مدیرعامل سابق حاضر به اجرای تصمیمات هیات مدیره نبود و سعی کرد در روزهای پایانی! اخراج و تعدیل کارگران در کارنامه اش ثبت نشود. پس مدیر جدید با هیاهو زیاد وارد میشود تا تکلیف برای همه روشن و مبرهن باشد.از بچگی از لولو ترسانده شدیم!
با توجه به کاهش تولید و کمبود قطعات اولیه، طبق برآوردها کارخانه نزدیک به 3000 کارگر مازاد دارد. حالا با گوشه ای از اتفاقات کشور تحریمی آشنا شوید.
 تصمیم هیات مدیره، اخراج 1300 کارگر پیمانکار و بازنشسته کردن 400 کارگر باتجربه است. شیفت کاری از 3 به 2 شیفت کاهش پیدا کرده است. اضافه کاری تقریبا تعطیل است. 180 کارگر مازاد به پرسنل حراست اضافه شد و بقیه به مرور تعدیل میشوند.
 ساعت کاری پرسنل حراست به این صورت بود که 24 ساعت کار و 12 ساعت استراحت داشتند. با این شرایط اضافه کاری مناسبی دریافت می کردند و وضعیت حقوقی مناسب تری در کارخانه داشتند. با تصمیم جدید و پرسنل اضافه شده، شیفت کاری آنها به 8 ساعت کاهش یافت و مشکل کارگر اضافی و حقوق اضافه کاری، حل شد. پاداش و بهروری هم خیلی وقته که به حداقل ها رسیده.
قسمت جالب و خنده دار این است که الان در هر خط تولیدی، حدود 4 رییس همزمان مشغول یک کار و مسئولیت هستند! با تعطیل شدن بعضی از خطوط تولید و کاهش شیفت ها، مثلا الان 4 رییس کنترل کیفیت رنگ همزمان در خط تولید پراید، مشغول انجام یک وظیفه هستند.
این قسمتی از مشکلات پنهان کار و تولید است که متاسفانه دیده نمی شود و حاصلی جز عقب افتادگی بیشتر ندارد. مدت ها زمان میخواهد تا فجایع پنهان سیاست و پیامدهای دوران احمدنژاد شناخته و نمایان شود تا راه حلی برای آن پیدا شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر